Paweł Cukier / malarstwo
Wystawy
16 lutego 2018 - 21 marca 2018
Dwór Karwacjanów
Paweł Cukier - ur. 1988 (Dyplom w pracowni projektowania scenografii filmowej i telewizyjnej profesora Janusza Sosnowskiego na Akadami Sztuk Pięknych w Warszawie).
Niezależny artysta sztuk wizualnych. Efekty jego pracy prezentowane były m. in na Festiwalu Filmowym w Gdyni 2015, TR.DOC Warszawa 2016,Yach Film Festiwal Gdańsk 2014, , Berlin Music Video Awards 2014, Telewizji Polskiej sa. 2017 r. Oraz na wystawie zbiorowej MUST SEE See&say 2017 w Warszawie.
Jako scenograf współpracował z Klubem Komediowym oraz innymi instytucjami kultury takimi jak Teatr Studio w Warszawie, teatr Im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, Teatr Polski W Bielsku Białej.
Więcej informacji: http://pawe149.blogspot.com/
Patrząc na dzieło sztuki, warto zwrócić uwagę nie tylko na jego cechy formalne, czy opowieść jaką niesie ze sobą, ale również na proces jego tworzenia. Proces życiowy/twórczy człowieka to współistnienie innych mniejszych procesów, takich jak odbieranie wrażeń, czucie, myślenie i ruch. Wszystkie te elementy występują zawsze razem, nigdy osobno, żaden z nich nie jest ważniejszy od drugiego. To spójna całość. Dlatego doskonalenie jakiejkolwiek z tych zdolności wpłynie na pozostałe, a co za tym idzie, na całą osobę, również na to, co ta osoba tworzy. Spośród wspomnianych czterech procesów - ruch, choć wydaje się być on tą najbardziej przyziemną, mechaniczną cechą aktu twórczego, jest jednocześnie najpewniejszym narzędziem wpływania na jakości dzieła. Dzieje się tak, ponieważ o organizacji ciała względem grawitacji wiemy znacznie więcej niż o emocjach, myślach, łatwiej nam zrozumieć zasady ruchu ciała niż jakości innych czynników. Również doświadczanie ruchu jest bardziej dostępne niż wrażliwość, czy wolność myślenia, które z różnych powodów bywają tłumione lub uważane za naruszanie ustalonych reguł społecznych, kulturowych. Każde działanie: słuchanie, widzenie, mówienie - wymaga aktywności mięśniowej, którą zawiaduje układ nerwowy… Kora ruchowa położona jest tuż powyżej struktur zawiadujących procesami asocjacji, a więc myśleniem i uczuciami. Procesy w tkance mózgu rozpraszają się i rozchodzą po sąsiadujących tkankach, dlatego zmiana w korze motorycznej (ruchowej) będzie miała równoległy wpływ na myślenie, uczucia i wrażliwość. Artysta, który pracuje fizycznie (tańczy, biega, rusza się…) w celu zgłębienia i poprawienia jakości własnych zdolności poruszania się, w realny sposób doskonali nie tylko swój warsztat, ale również swą wrażliwość, zdolność komunikacji i procesy myślowe. Paweł Cukier jest właśnie takim artystą, który wykorzystuje wspomniane aspekty aktywności fizycznej, co przejawia się w całej jego twórczości z pogranicza malarstwa, tańca i ruchu.
https://www.treningnaturalny.com/
{gallery}galerie/2018/02 luty/18,02,18-cukier{/gallery}
Niezależny artysta sztuk wizualnych. Efekty jego pracy prezentowane były m. in na Festiwalu Filmowym w Gdyni 2015, TR.DOC Warszawa 2016,Yach Film Festiwal Gdańsk 2014, , Berlin Music Video Awards 2014, Telewizji Polskiej sa. 2017 r. Oraz na wystawie zbiorowej MUST SEE See&say 2017 w Warszawie.
Jako scenograf współpracował z Klubem Komediowym oraz innymi instytucjami kultury takimi jak Teatr Studio w Warszawie, teatr Im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, Teatr Polski W Bielsku Białej.
Więcej informacji: http://pawe149.blogspot.com/
Patrząc na dzieło sztuki, warto zwrócić uwagę nie tylko na jego cechy formalne, czy opowieść jaką niesie ze sobą, ale również na proces jego tworzenia. Proces życiowy/twórczy człowieka to współistnienie innych mniejszych procesów, takich jak odbieranie wrażeń, czucie, myślenie i ruch. Wszystkie te elementy występują zawsze razem, nigdy osobno, żaden z nich nie jest ważniejszy od drugiego. To spójna całość. Dlatego doskonalenie jakiejkolwiek z tych zdolności wpłynie na pozostałe, a co za tym idzie, na całą osobę, również na to, co ta osoba tworzy. Spośród wspomnianych czterech procesów - ruch, choć wydaje się być on tą najbardziej przyziemną, mechaniczną cechą aktu twórczego, jest jednocześnie najpewniejszym narzędziem wpływania na jakości dzieła. Dzieje się tak, ponieważ o organizacji ciała względem grawitacji wiemy znacznie więcej niż o emocjach, myślach, łatwiej nam zrozumieć zasady ruchu ciała niż jakości innych czynników. Również doświadczanie ruchu jest bardziej dostępne niż wrażliwość, czy wolność myślenia, które z różnych powodów bywają tłumione lub uważane za naruszanie ustalonych reguł społecznych, kulturowych. Każde działanie: słuchanie, widzenie, mówienie - wymaga aktywności mięśniowej, którą zawiaduje układ nerwowy… Kora ruchowa położona jest tuż powyżej struktur zawiadujących procesami asocjacji, a więc myśleniem i uczuciami. Procesy w tkance mózgu rozpraszają się i rozchodzą po sąsiadujących tkankach, dlatego zmiana w korze motorycznej (ruchowej) będzie miała równoległy wpływ na myślenie, uczucia i wrażliwość. Artysta, który pracuje fizycznie (tańczy, biega, rusza się…) w celu zgłębienia i poprawienia jakości własnych zdolności poruszania się, w realny sposób doskonali nie tylko swój warsztat, ale również swą wrażliwość, zdolność komunikacji i procesy myślowe. Paweł Cukier jest właśnie takim artystą, który wykorzystuje wspomniane aspekty aktywności fizycznej, co przejawia się w całej jego twórczości z pogranicza malarstwa, tańca i ruchu.
https://www.treningnaturalny.com/
{gallery}galerie/2018/02 luty/18,02,18-cukier{/gallery}